عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۸۷۱
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
پرونده ویژه عقیق درباره حاشیه های اخیر غلامعلی کویتی پور
غلامعلی کویتی‌پور ۶۲ سال دارد و اصالتا خرمشهری است. او با مداحی حماسی و مذهبی در سال‌های دفاع مقدس به شهرت رسید و در کنار حاج صادق آهنگران نماد مداحی جبهه و جنگ شد.با آنکه عموم مردم کویتی‌پور را «مداح» می‌دانند، ولی در سال‌های اخیر تلاش کرده زیر سایه این عنوان قرار نگیرد و خودش را خواننده معرفی می کند. و تلاش می کند خواستگاه اصلی خود را جامعه هنری کشور بداند نه جامعه مذهبی.

عقیق:غلامعلی کویتی‌پور ۶۲ سال دارد و اصالتا خرمشهری است. او با مداحی حماسی و مذهبی در سال‌های دفاع مقدس به شهرت رسید و در کنار حاج صادق آهنگران نماد مداحی جبهه و جنگ شد.

او چند نوای ماندگار دارد که برای خیلی‌ها خاطره‌انگیز است. «عمه بابایم کجاست» و «ممد نبودی ببینی» شاید معروف ترین آنها باشد.

او پس از جنگ، تلاش کرد تا در مسیر مداحی و حماسه خوانی جایگاه خود را حفظ کند ولی آثار جدید او به اندازه کارهای قبلی اش محبوب نشد.

به همین دلیل، اقدام به بازخوانی برخی از کارهای محبوب قدیمی اش کرد. آلبوم غریبانه او، یک ساختارشکنی بزرگ در زمان خودش بود. کویتی پور آثار محبوبش را با موسیقی تلفیق کرد.

هر چند آن روزها مورد انتقاد جدی قرار گرفت، ولی آلبوم غریبانه او با استقبال نسبی مخاطبان روبرو شد.

با آنکه عموم مردم کویتی‌پور را «مداح» می‌دانند، ولی در سال‌های اخیر تلاش کرده زیر سایه این عنوان قرار نگیرد و خودش را خواننده معرفی می کند. و تلاش می کند خواستگاه اصلی خود را جامعه هنری کشور بداند نه جامعه مذهبی.

 

تعداد بازدید : 187

 

این روزها، همخوانی کویتی‌پور با یک دختر ۱۳ ساله با واکنش‌های سخت از سوی جامعه مذهبی کشور روبرو شد.

حاج میثم مطیعی سخت‌ترین واکنش را به این اقدام کویتی‌پور نشان داد و او را بنیان گذار مداحی استودیویی معرفی کرد.

عزت الله ضرغامی در توییتی اعلام کرد که نمی توانیم کویتی پور را از قطار انقلاب پیاده کنیم.

با این حال، کویتی‌پور در گفت‌وگوی اخیرش اعلام کرد که مخاطب اشعار او دولت و شخص رئیس جمهور بوده و دغدغه اصلی این روزهایش معیشت مردم است.

با تمام این حواشی، مشخص است که کویتی پور قصد دارد مداح نباشد و در قواره یک خواننده خودش را به محافل هنری معرفی کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین